Intra In Contact

Niciodata Nu E Prea Tarziu Sa Fii Ce Ai FI Putut FI Dintotdeauna

Adresa. Soseaua Oltenitei 134-136

Bucuresti, CP 041319

Email. contact@itstime.ro

Telefon. 0723-653-084

antrenamente grup

6 weeks transformation

nutritie

antrenamente personale

slabeste rapid si sanatos

contact@itstime.ro

0723653084

Soseaua Oltenitei 136, Bucuresti

www.itstime.ro

Disclaimer:

Orice proces de transformare corporala sau de optimizare a nivelului de viata este realizat prin propria dumneasvoastra decizie urmata de responsabilitatea, disponibilitatea si consecventa eforturilor pe care le depuneti. Rezultatele pot varia in functie de caracterisicile personale.

Formular Inscriere 6 W T

Rezistenţa la insulină in dieta ketogenică

Cu siguranţă aţi auzit de dieta ketogenică şi de beneficiile sale asupra sănătăţii precum slăbirea eficientă, creşterea masei musculare şi nivelul ridicat de energie. Dar, probabil nu cunoaşteţi aspectul cel mai important ce rezultă din consumul scăzut de carbohidraţi, şi care vă poate feri de diabet: rezistenţa la insulină.


Ce este rezistenţa la insulină


Pentru a descoperi cum apare rezistenţa la insulină trebuie mai întâi să aflăm ce este insulina şi ce rol are ea în procesul digestiv.

De fiecare dată când consumi un aliment sistemul tău digestiv separă mâncarea în nutrienţi utili pentru diferite funcţii ale corpului. Alimentele bogate în carbohidraţi precum pastele, pâinea, orezul sau cartofii sunt transformate într-o formă de zahăr, numit glucoză, care este apoi transferat in celule şi folosit ca energie.


O dietă ce conţine un nivel ridicat de carbohidraţi creează o cantitate de glucoză prea mare pe care celulele nu o pot asimila în timp util. Excesul de zahăr este astfel distribuit in sânge unde ridică substanţial indicele glicemic.


O glicemie prea ridicată poate duce la apariţia diabetului zaharat. Pentru a combate acest risc, pancreasul produce insulină – un hormon al cărui singur rol este să împingă excesul de glucoză înapoi in celule. În momentul în care muşchii şi organele interne primesc iar un aport normal de glucoză, glicemia revine la cote sănătoase.


Rezistenţa la insulină apare atunci când celulele nu mai răspund pozitiv la acest hormon. Atunci, glicemia rămâne la un nivel ridicat, iar pancreasul continuă să producă o cantitate anormală de hormoni până când propriile sale celule se deteriorează.

Pericolele rezistenţei la insulină


În acest punct, sistemul tău circulator se confruntă cu niveluri excesive atât de glucoză cât şi de insulină. Doctorii numesc această perioadă de rezistenţă la insulină „pre-diabet” deoarece este ultima etapă înainte de instalarea bolii care afectează peste 11,6% din populaţia adultă a României.

Rezistenţa la insulină este de asemenea un precursor pentru condiţii ca:

  • Hipertensiune

  • Boli de inimă

  • Colesterol ridicat

  • Alzheimer

  • Cancer

Studii clinice recente arată că rezistenţa la insulină este provocată în bună masură şi de consumul exagerat de carbohidraţi şi zahăr. Alimente ce au la bază cereale tind să ridice indicele glicemic şi să îngreuneze activitatea pancreasului. Acest factor, cuplat cu o viaţă sedentară în care glucoza (energia) din celule un este folosită corespunzător poate duce la deteriorarea pe termen lung a stării de sănătate.

Ce este dieta ketogenică

Dieta ketogenică este un plan nutriţional ce presupune un consum scăzut de carbohidraţi şi o cantitate ridicată de grăsimi şi proteine. În funcţie de greutate, înălţime, situaţie medicală şi nivel de activitate, un plan ketogenic zilnic ar trebui să arate cam aşa:

  • 70-80% Grasimi

  • 20-25% Proteine

  • 5-10% Carbohidraţi

Acest proces reduce substanţial cantitatea de glucoză produsă de sistemul digestiv după fiecare masă. Mai mult, corpul tău este obligat să spargă celulele de grăsime deja stocate, şi să le convertească în energie utilizabilă. Pentru a face asta, se foloseşte de molecule numite ketoni, sau cetone, de unde vine şi numele dat dietei cu aproape un secol în urmă.

Cum dieta ketogenică poate reduce rezistenţa la insulină

Dieta ketogenică aduce în corp doar nivelul de glucoză necesar pentru funcţionarea la capacitate maximă a organismului, şi fără ca indicele glicemic să crească. Astfel, eşti ferit de rezistenţa la insulină, dar şi de posibile complicaţii medicale precum:

Hiperglicemie Hipertensiune Obezitate Colesterol ridicat Diabet

În concluzie, combinarea dietei ketogenice cu un stil de viaţă activ scade riscul rezistenţei la insulină şi cresc şansele unui slăbit sănătos pe termen lung.

1 afișare
0