Marimea Portiilor folosindu-ti mana




Acum ca stii ce sa mananci trebuie sa te asiguri ca intelegi si cat sa mananci. Marimea portiilor va dicta daca vei arde sau nu grasimi deoarece determina necesarul tau caloric. Aminteste-ti, pentru a arde grasimi, trebuie sa consumi mai putine calorii decat cele pe care le consumi in decursul unei zile. Ajustandu-ti marimea portiilor te va ajuta sa-ti atingi obiectivul.


Barbatii si femeile vor avea portii diferite de mancare datorita musculaturii si a ratei metabolice diferite. Multe carti, traineri si sisteme de calcul fac din determinarea marimii portiilor o activitatea foarte complicata. Chiar si eu, acum 4 ani, ofeream clientilor mei nutritii personalizate in functie de gramajul mancarurilor. In timp mi-am dat seama ca numaratul caloriilor nu este chiar atat de corect pe cat se crede. De fapt, ultimile studii arata ca nivelul exact de calorii pentru un aliment specific depinde de modalitatea in care este gatit, de digestia si metabolizarea acestuia de fiecare individ in parte si de calitatea alimentului. Marja de eroare poate fi intre 25% si 50%.


In cele ce urmeaza iti voi simplifica modalitatea in care iti masori portiile deoarece nu reprezinta decat punctul de plecare intr-un proces de ajustarea si calibrarea saptamanala, depinzand de rezultate pe care le obtii.Daca ai nevoie de ajutor pentru a-ti crea propria dieta atunci poate vrei sa arunci o privire la Programul

21 Zile De Slabit.


Deci vestea cea mai buna este ca nu trebuie sa ai un cantar, pe care sa-l cari peste tot cu tine pentru a-ti masura portiile. Tot ce ai nevoie este propria ta mana.


Iata cum functioneaza:

  • palma ta determina portia de proteina

  • pumnul detemina marimea legumelor

  • cat poti sa tii in pumn determina portia de carbohidrati

  • degetul mare determin portia de grasimi

Iata cum fiecare macronutrient ar trebui sa arata in farfurie pentru barbat si femeie la o singura masa:



Proteina

  • barbat x 2 palme

  • femeie x 1 palma





Carbohidrati cu fibre (Legume)

Cand vine vorba de legume, relaxeaza-te, sunt atat de slabe d.p.d.v. caloric incat nu trebuie sa te ingrijorezi daca intr-o zi depasesti portia recomandata.

  • barbat x 2 pumni

  • femeie x 1 pumn


Grasimi

Obligatoriu cand vine vorba de grasimi este sa acorzi o atentie sporita. Grasimile contin de doua ori mai multe calorii pe gram decat carbohidratii si proteinele (9 calorii pentru 1g de grasime, 4 calorii pentru acelasi gramaj de proteine si cabohidrati), deci se aduna rapid. Calculand gresit portia grasimilor va duce la un consum in plus de calorii si la ingrasare.

  • barbat x 2 degete

  • femeie x 1 deget



Carbohidrati complecsi

Nu vrei sa tai portia de carbohidrati foarte multe pentru ca nu vei putea sa sustii antrenamentele la o intensitatea ridicata. In ciuda a ceea ce probabil ai citit despre dietele "low carb" - ca sunt optime pentru ar grasimi, ele nu sunt optime pe termen lung si nu sustin performanta sportiva. Trebuie sa mentii un nivel optim de carbohidrati in dieta si sa te antrenezi in acelasi timp.

  • barbat x 2 cat cuprinzi in pumn

  • femeie x 1 cat cuprinzi in pumn

28 afișare0 comentariu