MACRONUTRIENTII



A manca corect nu este doar despre cate calorii mananci zilnic. Fiecare tip de colorie pe care o introduci in corpul tau, te va impacta in diverse feluri, modificand rezultatele pe care le vezi.


Asta este motivul principal pentru care trebuie sa intelegi macronutrientii si necesarul lor zilnic.

Macronutrientii se refera la proteine, carbohidrati, grasimi si fibre.

Proteinele

Majoritatea dintre voi ati mai auzit de aceastea inainte. Proteinele reprezinta "caramida" din care este compus muschiul. Pe masura ce incepi sa te antrenezi, necesarul tau de proteine va incepe sa creasca pe masura ce vei reconstrui muschi mai mari si mai puternici.

Carbohidratii

Carbohidratii este macronutrientul care iti ofera energia. Acesta este sursa principala de energie pe care corpul o prefera si pe care o va folosi pentru antrenamentele fizice intense pe care le vei face dar si pentru a se recupera dupa efort.

Carbohidratii daca nu sunt atent alesi, pot foarte rapid sa conduca la cresterea in greutate (depunerea grasimii). Majoritatea dintre acestia (cu indice glicemic mare) vor creste rapid nivelul zaharului din sange fapt ce conduce la eliberarea de insulina si implicit la depunerea grasimii. Daca nu faci sport si nivelul zaharului din sange este mare sansele sa te ingrasi la loc sunt semnificative. Tinand-ti nivelul zaharului din corp la un nivel mediu spre mic, iti vei tine corpul intr-o stare de ars grasimi de dimineata si pana seara.

Carbohidratii pot fi mai departe impartiti in :

  • complecsi

  • cu fibre

  • simpli

Carbohidratii complecsi reprezinta categoria de macronutrienti ce iti vor oferi energie in timpul activitatii fizice. Ii vei consuma in jurul antrenamentelor.

Carbohidratii ce contin fibre sunt slabi d.p.d.v. caloric, contin fibre si se gasesc in legume. Acestia vor fi inclusi la fiecare masa deoarce iti ofera satietate si nu impacteaza foarte mult necesarul caloric.

Carbohidratii simpli reprezinta dulciurile si alte produse ce contin zahar pe care trebuie sa le eviti daca obiectivul tau este sa slabesti si sa-ti imbunatatesti sanatatea.

Grasimile

Grasimele ofera corpului o sursa de energie pe termen lung si sunt foarte importante pentru buna functionarea a sistemului hormonal. Barbatii care vor consuma prea putina grasime, vor observa o scadere a nivelului de testosteron si implicit a fortei. Femeile care nu mananca suficiente grasimi vor avea probleme cu ciclul menstrual iar libidoul sexual va scadea.

Toate cele trei categorii de macronutrienti sunt importante pentru succesul tau si vei observa ca la fiecare masa vei avea proportii diferite din fiecare in functie de cat de activ esti in ziua respectiva.

Deci care sunt cele mai bune alimente pentru atingerea si mentinerea obiectivului?

Pentru a avea cat mai putina grasime, pentru un corp sexy & fit ai nevoie de mancare bogata in nutrienti care iti ofera nu numai macronutrientii principali pe care i-am mentionat mai sus dar si micronutrientii necesari functionarii optime a corpului (vitamine si minerale).

Iata care sunt sursele principale pentru fiecare macronutrient in parte

Sursa buna de proteina

  • carne de manzat (vita tanara fara grasime)

  • peste

  • pui/curcan

  • muschiulet de porc

  • oua

  • branza cottage

  • protenina pulbere

Carbohidrati cu fibre:

  • mix de legume

  • spanac

  • fructe de padure

  • rosii

  • brocolli

  • varza

  • conopida

Carbohidrati complecsi

  • cartofi dulci

  • fasole

  • fulgi de ovaz

  • quinoa

  • orez negru

  • orez salbatic

Grasimi sanatoase:

  • avocado

  • ulei de masline

  • nuci

  • seminte (de in, de bostan, de floarea soarelui)

  • ulei de peste (ulei de krill, de somon, etc.)

  • ulei de cocos

In cadrul programului "21 De Zile De Slabit" creem obiceiuri sanatoase in materie de Fitness si Nutritie si analizam fiecare aspect al Planului tau de Nutritie Personalizat.


Pentru a te inscrie in program acceseaza de pe mobil link-ul --> http://wix.to/gECnBwM



38 afișare0 comentariu

Strada Verzisori, 2

Bucuresti, OP 030167

contact@itstime.ro
0723-653-084

  • Instagram
  • Facebook
  • Twitter

Disclaimer:

Nu esti Membru? Beneficiaza GRATUIT de Programul 6WeekSixpack la achizitionarea oricarui abonament It's TIME.

Completeaza formularul de mai jos si un consultant de vanzari te va contacta:

Orice proces de transformare corporala sau de optimizare a nivelului de viata este realizat prin propria dumneasvoastra decizie urmata de responsabilitatea, disponibilitatea si consecventa eforturilor pe care le depuneti. Rezultatele pot varia in functie de caracterisicile personale.