Hidratarea corecta

Actualizată în: 29 Nov. 2020



Apa este principalul constituent al organismului reprezentand aproximativ 60% din greutatea corpului la barbatii adulti si 50-55% din greutatea corporala la femei.

Din cantitatea totala de apa consumata, de obicei 20-30% provine din alimente, iar restul din aportul de lichide, dar aceste procente pot varia foarte mult in functie de dieta.


O buna hidratare este esentiala pentru functiile de baza ale organismului precum reglarea temperaturii corpului, a tensiunii arteriale, buna functionare a celulei nervoase, realizariea digestiei si absorbtiei nutrietilor din tractul digestiv. Hidratarea insuficienta va incetini procesul digestiv, iar deshidratarea cronica poate duce la constipatie.

Cand suntem bine hidratati, neuronii sunt alimentati cu nutrienti si sange oxigenat, iar creierul functioneaza in parametri normali. Deshidratarea usoara cu pierderea de pana la 1-2% din greutatea corporala poate afecta capacitatea de concentrare.


Un aport adecvat de lichide este esential pentru a asigura functionarea rinichilor ajutand la eliminarea deseurilor si a substantelor nutritive in exces prin urina. Apa actioneaza ca un lubrifiant pentru muschi si articulatii, ajuta la formarea lichidului articular si prezerva activitatea normala a muschilor.


Aportul hidric recomandat zilnic este de 35-40 ml/kg corp, ceea ce inseamna 2,4 l pentru un adult de 60 kg.

Aceasta cantitate de lichide poate fi acoperita astfel:

  • 1200 ml – apa si alte tipuri de bauturi (lapte, cafea, ceai, sucuri)

  • 900 ml – apa care intra in compozitia alimentelor

  • 300 ml – apa produsa de organism prin reactiile metabolice

Am putea astfel urmari un consum de lichide pe intreg parcursul unei zile, incepand de dimineata, imediat dupa igiena dentara. Acest obicei va energiza organismul inainte de orice activitate din zi, va curata tubul digestiv si va oferi suportul celular pentru orice proces metabolic.


Apoi:

  • Un pahar de apa cu aproximativ un sfert de ora inainte de mesele principale pregateste organismul pentru secretia optima a sucurilor digestive.

  • Inainte cu jumatate de ora de a face efort fizic sustinut se recomanda un consum de 1-2 pahare de apa. Iar in timpul efortului cantitati mici de apa la intervale de timp.

  • La dus, din pricina apei calde, organismul nostru se deshidrateaza. Inainte de a face baie e bine sa bem un pahar mare cu apa.

  • Mai bem un pahar de apa cu aproximativ o ora inainte de a merge la culcare pentru ca organismul sa ramana hidratat pe timpul noptii si somnul sa fie neintrerupt.

  • Si cum nu doar apa ne hidrateaza organismul, ci si alimentele, e indicat sa ne facem un obicei din a consuma fructe si legume proaspete si din a alege mese lichide macar o data in zi, cum ar fi supele/ciorbele. Iaurturile si smoothie-urile reprezinta de asemenea o sursa excelenta de hidratare.

Te asteaptam pentru sfaturi nutritionale adecvate stilului tau de viata, combinate cu programe de miscare personalizate.

In cadrul programului "21 De Zile De Slabit" creem obiceiuri sanatoase in materie de Fitness si Nutritie si analizam fiecare aspect al Planului tau de Nutritie Personalizat.


Pentru a te inscrie in program acceseaza de pe mobil link-ul --> http://wix.to/gECnBwM

41 afișare0 comentariu

Contact

Niciodata Nu E Prea Tarziu Sa Fii

Ce Ai FI Putut FI Dintotdeauna

Adresa. Strada Verzisori, nr. 2, etaj 1

Bucuresti, CP 030167

Email. contact@itstime.ro

Telefon. 0723-653-084

antrenamente grup

6 weeks transformation

nutritie

antrenamente personale

slabeste rapid si sanatos

contact@itstime.ro

0723653084

Soseaua Oltenitei 136, Bucuresti

www.itstime.ro

Disclaimer:

Orice proces de transformare corporala sau de optimizare a nivelului de viata este realizat prin propria dumneasvoastra decizie urmata de responsabilitatea, disponibilitatea si consecventa eforturilor pe care le depuneti. Rezultatele pot varia in functie de caracterisicile personale.

  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
Hai sa ne cunoastem

Raspunde la intrebarile din chestionarul de 1 minut, spune-ne care iti sunt obiectivele si problemele cu care te confrunti si te vom invata CE, CAT si CAND sa mananci pentru a obtine corpul la care visezi.

ALEGE SEX