COMBINATII POTRIVITE - recomandate pentru slabit

Actualizată în: 21 Mai 2020



Legumele verzi si cele care nu contin amidon se combina cu aproape orice alimente; acestea se digera bine atat in mediu alcalin cat si acid, asa ca le puteti combina cu proteine, uleiuri sau unt, legume cu amidon, nuci sau seminte hidratate in prealabil, etc;


Nu amestecati proteine (carne, peste) cu legume cu mult amidon (cartofi, orez, paine, etc); proteinele se digera intr-un mediu acid, iar amidonoasele intr-un mediu alcalin; organismul secreta simultan doua enzime diferite care se neutralizeaza una pe cealalta si inhiba digestia, cauzand balonare, indigestie, toxine. Combinati cu proteine legume verzi sau legume fara amidon.


Legumele care contin mult amidon (mazare, porumb, anghinare, cartofi rosii) se combina cel mai bine cu legume verzi, legume care nu contin amidon si grasimi; in principiu, acestea contin amidon si o cantitate mica de proteine, motiv pentru care se digera greu si provoaca, de multe ori, balonare si gaze.


Exista patru tipuri de seminte benefice organismului, bogate in proteine, fara gluten si bogate in vitamina B, si care sustin si hranesc bacteriile bune din organismul nostru: amaranth, quinoa, mei si hrisca; le puteti combina, de asemenea, cu legume fara amidon.


Grasimile se combina optim cu destul de multe alimente (legume verzi, legume cu sau fara amidon, etc), mai putin cu fructe; atentie la cantitate, insa, si alegeti surse de grasimi sanatoase: grasimile din oleaginoase (nuci, migdale, mai putin alunele care contin amidon), avocado, unt, etc; combinati-le cu legume fara amidon sau fructe acre (rodii, afine, coacaze negre, grepfuit, mere verzi, visine);


Lactatele (preferabil fermentate: kefir, de exemplu) se combina cu fructe acre (fructe de padure, visine, etc), seminte, nuci si legume fara amidon;


Fructele se combina intre ele, in cel mai bun caz; pepenele nu se combina cu nimic.

Desigur, acestea sunt reguli generale si, ca orice regula generala, au si exceptii: pepenele se consuma singur intrucat se digera cel mai repede dintre fructe, bananele se pot consuma cu alimente cu amidon pentru ca si ele contin amidon, etc.


De ce trebuie sa acordam atentie la combinatiile de alimente, pe langa faptul ca cele gresite ne pot afecta sanatatea sau starea de confort? Pentru ca acele combinatii optime ne pot ajuta sa scadem in greutate, nu vom mai avea senzatie de balonare si vom elimina disconfortul provocat de toxine. Chiar daca vom resimti mai des senzatia de foame si vom manca mai des, dar mai putin, respectand combinatiile corecte, vom avea mai multa energie, iar corpul nostru va deveni mai suplu si mai tonifiat.

212 afișare0 comentariu