Ce stim despre omega-3 si omega-6?

Actualizată în: 3 Dec. 2020



Includerea acizilor grasi ω-3 si ω-6 in dieta a inceput sa devina mult mai importanta in ultima vreme. Cel putin in ultimele trei decenii au fost efectuate studii privind activitatile benefice ale acizilor grasi polinesaturati asupra proceselor biologice.


Acizii grasi ω-3 si ω-6 sunt componente importante ale membranelor celulare si sunt esentiali pentru buna functionare a proceselor fiziologice umane. Nu toti acizii grasi pot fi produsi endogen, dar cu toate acestea sunt necesari intr-un raport care nu este atins in mod natural de dieta standard ofertata astazi in tarile industrializate.


Desi acizii grasi polinesaturati despre care vorbim sunt inclusi din ce in ce mai mult in dieta omului modern prin modificarea obiceiurilor alimentare, s-a remarcat totusi o crestere considerabila a consumului de acizi grasi ω-6 si o scadere semnificativa a consumului de acizi grasi ω-3. Aceasta modificare conduce la un dezechilibru in raportul ω-6 / ω-3.



Ce sunt acizii grasi omega-3 ?


Acizii grasi ω-3 sunt acele grasimi polinesaturate de care va spuneam mai devreme, pe care corpul nu le poate produce.

Termenul „polinesaturati” se refera la structura lor chimica, deoarece „poli” inseamna multi, iar „nesaturati” se refera la legaturi duble. Impreuna inseamna ca acizii grasi omega-3 au multe legaturi duble.


„Omega-3” se refera la pozitia dublei legaturi finale in structura chimica, care este trei atomi de carbon din „omega” sau capatul cozii lantului molecular.

Intrucat corpul uman nu le poate produce, aceste grasimi sunt denumite „grasimi esentiale”, ceea ce inseamna ca trebuie sa le obtinem din dieta.


Se recomanda astfel, consumul a cel putin doua portii de peste pe saptamana, in special peste gras, care este bogat in acizi grasi omega-3.


Pe langa importanta lor cruciala in compozitia membranei celulare, acizii grasi ω-3 au si alte functii importante, precum: imbunatatirea sanatatii inimii, a sanatatii mintale, scaderea grasimii hepatice, reducerea greutatii si a circumferintei abdominale (desi mai multe studii sunt necesare in acest sens), gestionarea proceselor inflamatoare si sustinerea dezvoltarii creierului sugarului.


Iata alimente bogate in omega-3: somon salbatic, macrou, sardine, ansoa, alge marine, seminte de chia, seminte de in, nuci, fasole rosii, spanac, ulei de masline extra virgin.



Ce sunt acizii grasi omega-6 ?


Ca si omega-3, acizii grasi omega-6 sunt acizi grasi polinesaturati. Cu toate acestea, ultima legatura dubla este de sase atomi de carbon de la capatul omega al moleculei de acid gras.


Acizii grasi omega-6 sunt de asemenea esentiali, deci trebuie sa-i obtinem din dieta.

Ei furnizeaza in principal energie. Si la fel ca in cazul omega-3, unii acizi grasi din structura omega-6 produc anumite substante chimice numite eicosanoide, care ajuta la reducerea inflamatiei; insa, in acelasi timp sunt mai pro-inflamatoare ca in cazul celor din omega-3.


Drept urmare, este recomandat un raport echilibrat intre omega-6 si omega-3 si anume de maxim 4 la 1. Iar studiile arata ca o dieta occidentala actuala incadreaza consumul de ω-6 si ω-3 intr-un raport de 15-20 la 1.


Iata si alimente bogate in omega-6: ulei de soia, ulei de porumb, ulei de susan, ulei de floarea soarelui, maioneza, grasimea de pui, seminte de floarea soarelui, nuci, migdale, caju, avocado.

Parcurge chestionarul de 1 min, spune-ne care sunt problemele cu care te confrunti si te vom invata CE, CAT si CAND sa mananci pentru a avea corpul pe care ti-l doresti.


12 afișare0 comentariu

Contact

Niciodata Nu E Prea Tarziu Sa Fii

Ce Ai FI Putut FI Dintotdeauna

Adresa. Strada Verzisori, nr. 2, etaj 1

Bucuresti, CP 030167

Email. contact@itstime.ro

Telefon. 0723-653-084

antrenamente grup

6 weeks transformation

nutritie

antrenamente personale

slabeste rapid si sanatos

contact@itstime.ro

0723653084

Soseaua Oltenitei 136, Bucuresti

www.itstime.ro

Disclaimer:

Orice proces de transformare corporala sau de optimizare a nivelului de viata este realizat prin propria dumneasvoastra decizie urmata de responsabilitatea, disponibilitatea si consecventa eforturilor pe care le depuneti. Rezultatele pot varia in functie de caracterisicile personale.

  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
Hai sa ne cunoastem

Raspunde la intrebarile din chestionarul de 1 minut, spune-ne care iti sunt obiectivele si problemele cu care te confrunti si te vom invata CE, CAT si CAND sa mananci pentru a obtine corpul la care visezi.

ALEGE SEX